گرانیت چیست ؟

گرانیت سنگ خارا گونه ای از سنگ های آذرین درونی اسیدی است .به همین دلیل بافت آنها دارای دانه های متوسط تا درشت می باشند .بسته به کانی های موجود درسنگ خارا ،این سنگ ها به رنگ های گوناگونی ، از صورتی تا سفید و خاکستری یافت می شوند.

این سنگ ها از سنگین ترین سنگ ها با چگالی 2.75 گرم بر سانتی متر مکعب به شمار می روند .

گرانیت ها یکی از محکم ترین و سخت ترین سنگ ها می باشند .به دلیل مقاومت و سختی بالای این سنگ در مقابل ساییدگی و مواد شیمیایی خورنده باعث استفاده گسترده از این سنگ در آزمایشگاه ها شده است.

مناسب ترین نوع آنها جهت استفاده در آزمایشگاه گرانیت جنگلی و بیرجند می باشد.

ابعاد گرانیت های مورد استفاده در آزمایشگاه 70*200 و به ضخامت 20 میلی متر می باشند .زیر سازی مورد استفاده سنگ گرانیت جهت استفاده در آزمایشگاه ام دی اف 16 mmخام و یاpvc16 mm جهت استفاده زیر سینک می باشند.

در بیشترآزمایشگاه ها از سنگ گرانیت میتوان استفاده کرد که البته سنگ هرچه رنگ تیره تری داشته باشد از مقاومت بالا تری چه در مقابل اسید و چه در مقابل ضربه از خود نشان میدهد .

باید خاطر نشان کرد که هرچه سنگ قواره بزرگتری داشته باشد بهتر است چون تعداد درز های کمتر خواهد داشت و در نتیجه مقاومت رویه بیشتر میشود .

 

مزایا گرانیت:

1-سمبل سختی

2-مقاومت و دوام  به همین دلیل به راحتی خش بر نمی دارد و مقاومت آنها در برابر حرارت بالا می باشد.

3-مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی

 

 سنگ گرانیت بسته به عرض میزها در عرض های مختلف و در طول بلند مناسب سکوبندی آزمایشگاه می باشد. در تجهیزات ثابت آزمایشگاهی سنگ گرانیت عموما برای سکوبندی آزمایشگاه های شیمی و

در فضاهایی که بیشتر با اسیدها و بازها واکنش و آزمایش صورت می گیرد استفاده می شود. هرچه سنگ گرانیت رنگ تیره تر داشته باشد و سیلیس کمتری در آن وجود داشته باشد مقاومت آن در برابر اسید ها و بازها و حلال های آزمایشگاهی بیشتر خواهد

بود. لبه جلویی سنگ گرانیت معمولا به جهت زیبایی طراحی آزمایشگاه ابزار خورده و با استفاده از خمیر براق جلا داده می شود.لازم به ذکر است که سنگ گرانیت از نظر کم هزینه بودن بعد از سرامیک در رتبه دوم قرار دارد.

با ثبت درخواست آنلاین پروژه از طریق سایت از تخفیف بهرمند شوید